3 maanden Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Roanne Daling - WaarBenJij.nu 3 maanden Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Roanne Daling - WaarBenJij.nu

3 maanden Peru

Door: Roanne Daling

Blijf op de hoogte en volg Roanne

18 Juni 2016 | Peru, Lima

De tijd vliegt. Inmiddels zit ik hier alweer drie maanden en ik kan jullie vertellen dat ik mij nog niet verveel.

Het lesgeven gaat zijn gangetje. 27 april, hebben we net als in Nederland, Koningsdag gevierd. We zijn deze eerst begonnen met het lesprogramma en na de kleine pauze had ik een soort speurtocht uitgezet. De kinderen moesten door middel van foto’s, opdrachten en vragen zoeken op het terrein van het seminarie. Wanneer ze een vraag goed beantwoord hadden of een opdracht goed hadden uitgevoerd kregen de kinderen een woord. Met deze woorden moesten ze een zin maken en konden ze een prijsje verdienen. De kinderen waren lekker fanatiek. Na de speurtocht hebben we met zijn allen gepicknickt, een geslaagde dag.
Naast koningsdag hebben we ook Hemelvaart en Pinksteren gevierd. In Peru wordt hier niet veel aandacht aan besteed. Geen kerk dus. Via de livestream heb ik gelukkig nog een beetje van de pinksterconferentie kunnen volgen. Verder hadden we tijdens de Pinksteren nog een welverdiend lang weekend.

Verder krijg ik vanaf begin april elke week een uur Spaans. Dit is wel erg handig en ook vooral leuk. Ik merk dat ik steeds langere ‘gesprekken’ kan voeren in het Spaans en dat ik verschillende dingen kan vragen bijvoorbeeld of ik de reservesleutel van mijn huis mag lenen. In de twee maanden dat ik nu in mijn nieuwe huis woon, heb ik de reservesleutel al 6 keer nodig gehad. Soms doe ik de deur achter mij dicht en liggen mijn sleutels nog binnen, ik kan mijn huis dan niet meer in.
Het is ook fijn dat ik steeds meer met de studenten kan praten tijdens bijvoorbeeld het eten. Ondanks dat ik ze nog niet altijd helemaal begrijp ben ik er wel achter gekomen dat 1 gespreksonderwerp favoriet is: voetbal.

Op 16 april ben ik samen met het gezin naar Miraflores geweest. Dit is een toeristische buurt in Lima. We zijn hier naar een Inca market geweest. Allemaal leuke winkeltjes met zelfgemaakte Peruaanse spullen. Alles is vooral lekker kleurrijk. Verder hebben we nog een bus tour gemaakt door Miraflores.

Op 23 april ben ik voor het eerst buiten Lima geweest naar het dorpje Antioquia. Heerlijk om even uit de drukte van de stad te zijn en frisse lucht in te ademen. Het was ongeveer 2/3 uur rijden, een erg mooie rit. Tijdens het rijden heb ik erg van de omgeving genoten. Aangekomen in het dorpje hebben we een wandeling gemaakt. Het dorpje zag er erg leuk uit met allemaal verschillende beschilderde huisjes.

Verder vond ik het ook wel eens weer tijd worden om te gaan winkelen. Ik kwam er namelijk achter dat ik nog wel een lange broek en een paar winterschoenen kon gebruiken (ja, de winter is nu ongeveer wel begonnen). Samen met een student ben ik naar Jockey Plaza geweest, een groot winkelcentrum hier vlakbij in de buurt. Om hier te komen moesten we eerst met twee bussen. Ongeveer 40 minuten laten stonden we in het centrum met winkels zoals de H&M, forever 21 en de Ripley. Zelf was ik een beetje bang dat het moeilijk zou worden om hier een goede spijkerbroek te vinden omdat de mensen toch een stukje kleiner zijn, gelukkig is dit goed gelukt!

Het vinden van goede schoenen was moeilijker en niet gelukt. Ik besloot om afgelopen woensdag nog een poging te wagen. Zo kon ik direct ook een keer alleen met de bus, want dit had ik tot nu toe alleen nog maar uitgesteld. De bussen zitten hier meestal vol, ze hebben geen stopknopje en er wordt niet altijd duidelijk aangegeven waar ze heen gaan (tenminste dat vind ik). Inmiddels begin ik een beetje het systeem door te krijgen dus dat betekent dat ik vaker de bus kan nemen, het reizen met de bus is namelijk best goedkoop.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste kaartje ontvangen en ik moet zeggen dat dit erg leuk is!
Als er meer mensen zijn die het leuk vinden om wat op te sturen dan is hier mijn adres:
Roanne Daling
AV. La Molina 585
Urb. Santa Felicia, La molina
Lima, Peru

Dit was het dan weer voor deze keer. Vanuit Peru wens ik iedereen een fijne zomervakantie. Ook wij hebben in juli 2 weken vakantie, even de tijd om lekker uit te rusten.

Tot horens,
Roanne

  • 21 Juni 2016 - 20:56

    Mary-Ann Borggreve:

    Leuk om weer van je te lezen. Wat een indrukwekkende omgeving.
    Het waren echte Koningsspelen met zaklopen.
    Alvast fijne vakantie.

    Hartelijke groeten,
    MaryAnn

  • 26 Juni 2016 - 00:55

    Gootje:

    Leuk verslag weer! Ben benieuwd naar die bussen... zijn die net zo vol als in uganda? Foto?:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roanne

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 103966

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 30 November -0001

Peru

Landen bezocht: